renault, clio, samochody, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, araba, tuning renault, clio, cars, tuning renault, clio, auto, tuning renault, clio, autos, tuning renault, clio, voitures, le tuning
     Najwicej informacji o Renault Clio w polskim internecie!
  powrt do gwnej


renault samochody renault cars renault araba, tuning renault cars renault auto renault autos renault voitures
Renault Clio Grandtour - dynamika i pojemno



Clio Grandtour to uniwersalny i atrakcyjny samochd, oferujcy odmienne moliwoci w porwnaniu do wersji hatchback. Nowe kombi spenia oczekiwania klientw poszukujcych samochodu czcego dynamiczny design z du pojemnoci.

Clio Grandtour jest jednym z najbardziej kompaktowych kombi na rynku (dugo 4 202 mm). Czysta, dynamiczna linia godna hatchbacka, stanowi zapowied wysokiej przyjemnoci jazdy. Kt pochylenia tylnej szyby podkrela pynn lini, wiadczc o przynalenoci tego auta do wiata samochodw rekreacyjnych.

Dua pojemno adunkowa wynoszca 439 dm3 (+50 % w stosunku do hatchbacka Clio III), pozwala dostosowa si rnych potrzeb i sytuacji, zwizanych z aktywnym spdzaniem wolnego czasu, sportem lub rodzinnymi wyjazdami. Clio Grandtour speni potrzeby kadego uytkownika dziki skadanej awce w ukadzie 1/3 - 2/3 oraz wysuwanej i skadanej pododze pozwalajcej uzyska cakowicie pask powierzchni. Wierne charakterowi Clio III, nowe kombi gwarantuje swoim pasaerom komfort godny samochodu wyszej klasy, a jego wntrze pociga komfortem i starannym wykoczeniem.

Ukad jezdny przejty z hatchbacka, gwarantuje komfort i sprawn prac. Opracowane na pycie podogowej B Aliansu Renault-Nissan, Clio Grandtour zapewnia precyzyjne prowadzenie i uznane zalety jezdne. Dostpne (w zalenoci od kraju) z trzema silnikami benzynowymi (1.2 16 V 75 i 80 KM, TCE 100 KM i 1.6 16V 110 KM) i trzema wysokoprnymi (1.5 dCi 70 KM, 85 KM i 105 KM), Clio Grandtour stanowi doskonay kompromis pomidzy przyjemnoci jazdy, wysokimi osigami, komfortem i zuyciem paliwa. Zostao zaprojektowane na tej samej pycie podogowej co wersja dwubryowa i wykorzystano w nim ca wiedz Renault w dziedzinie bezpieczestwa.

Zgodnie z zaoeniami Kontraktu Renault 2009 Clio Grandtour ma zdoby nowe grupy docelowe. Jest czwartym modelem produkowanym w zakadzie w Bursie po Megane II Sedan, Thalii i Clio III w wersji dwubryowej. Clio Grandtour pojawi si w sprzeday 21 grudnia 2007 we Woszech, a w styczniu i w lutym w pozostaych krajach europejskich.

Rozdzia 1. Sia przycigania

Wymiary Clio Grandtour speniaj oczekiwania klientw poszukujcych praktycznego, kompaktowego samochodu o silnej osobowoci i duej pojemnoci. Czysta, dynamiczna linia godna hatchbacka stanowi zapowied wysokiej przyjemnoci jazdy. Kt pochylenia tylnej szyby podkrela pynn lini nadwozia, wiadczc o przynalenoci tego auta do wiata samochodw rekreacyjnych. Wierne charakterowi Clio III, wntrze pociga komfortem i starannym wykoczeniem.

Pynne i dynamiczne linie

Clio Grandtour jest jednym z najbardziej kompaktowych kombi na rynku (jego dugo wynosi 4 202 mm). Rozstaw osi jest taki sam jak w hatchbacku (2 575 mm), wyduony zosta natomiast przedni i tylny zwis (+ 216 mm w stosunku do hatchbacka Clio III). Doskonale dopasowana stylistycznie pochya klapa i wyduone szyby boczne z dodatkow szyb w tylnej czci nadwozia podkrelaj dynamik i przyjemno jazdy. Linia tylnej szyby, pochya klapa zwieczona spoilerem oraz specjalne relingi dachowe (czarne lub chromowane w zalenoci od wersji) wiadcz o przynalenoci Clio Grandtour do wiata samochodw rekreacyjnych. W opcji dostpne s przyciemniane szyby boczne i szyba tylna. Dynamiczny, mocny i atrakcyjnie wygldajcy przd jest wierny stylistyce Clio III. Dodatkowym akcentem podkrelajcym dynamik auta mog by 15 lub 16-calowe aluminiowe obrcze k (w opcji).

Pene ciepa wntrze

Podobnie jak w wersji hatchback, na kierowc i pasaerw czeka przyjemne, ciepe i komfortowe wntrze. Zgodnie z koncepcj Touch Design, zapewnia poczucie wyrafinowania i przyjemne w dotyku materiay, bdce rzadkoci w segmencie B. Deska rozdzielcza i centralna konsola zachwycaj opywow lini. Mikkie w dotyku elementy sterujce nawieww powietrza maj ksztat pieczki do squasha, uatwiajcy posugiwanie si nimi. Pod grn czci deski rozdzielczej znajduj si jasne i czytelne instrumenty pokadowe. Oddzielny wywietlacz radioodtwarzacza jest idealnie dopasowany do stylistyki deski rozdzielczej. Elektrycznie otwierany panoramiczny dach, dziki ktremu mona podrowa z niebem nad gow, powiksza przestrze i komfort. Ten ogromny dach (1,29 m dugoci i 0,86 m szerokoci), skada si z dwch paneli - ruchomego z przodu i staego z tyu. Obsuguje si go za pomoc pokrta impulsowego z systemem zapobiegania przyciciu palcw.

Rozdzia 2. Pojemny i praktyczny baganik

Clio Grandtour jest bardzo atrakcyjne ze wzgldu na swj uniwersalny charakter i odmienne moliwoci w porwnaniu do wersji hatchback. Dua pojemno adunkowa speni kade potrzeby, zwizane z aktywnym spdzaniem wolnego czasu, sportem lub rodzinnymi wyjazdami. Clio Grandtour jest niezwykle praktyczne i dostosowuje si do rnych sytuacji i zastosowa dziki skadanej awce w ukadzie 1/3 - 2/3 oraz wysuwanej i skadanej pododze pozwalajcej uzyska cakowicie pask powierzchni.

Baganik duego samochodu

Dziki tylnemu zwisowi 822 mm (+216 mm w stosunku do hatchbacka), Clio Grandtour dysponuje jednym z najwikszych baganikw w tej kategorii o pojemnoci 439 dm3. Pojemno ta (mierzona do tylnej pki i bez wysuwanej podogi) jest o 50% wiksza ni w hatchbacku Clio III (+151 dm3). Skadane tylne siedzenia 1/3-2/3 pozwalaj wygospodarowa dodatkow przestrze. Pojemno baganika mierzona do dachu moe osign 1 277 dm3 (+239 dm3 w stosunku do hatchbacka). Po zoeniu jedynie 1/3 tylnego siedzenia, pozostaa cz pozwala na podrowanie w cztery osoby i przewz sprztu sportowego o dugoci 1 450 mm.

Praktyczny dziki wysuwanej i skadanej pododze

Ksztat tylnego zderzaka oraz niski i paski prg baganika zapewniaj wrcz wzorcowy dostp do baganika. Dziki wysuwanej i skadanej pododze Clio Grandtour moe si dostosowa do kadych potrzeb. Aby zapewni optymalne wykorzystanie baganika wysuwana podoga pozwala po cakowitym jej rozoeniu uzyska pask powierzchni uatwiajc zaadunek i wyadunek cikich i duych przedmiotw.

Zoenie tylnych siedze nie wymaga wyjcia zagwkw. Wystarczy zoy siedzisko, a nastpnie oparcie. Aby umoliwi zapakowanie duych bagay, Clio Grandtour dysponuje specjalnym schowkiem na dnie baganika. Jest to niezwykle pomysowe i praktyczne rozwizanie. W tym znajdujcym si pod wysuwan podog schowku mona rwnie zmieci przydatne przedmioty (apteczk czy trjkt sygnalizacyjny). Po wyjciu skadanej podogi uzyskujemy dodatkowe 72 dm sze. Baganik o szerokoci 1 metra pomidzy tylnymi wiatami z atwoci dostosowuje si do rnych bagay i przedmiotw.

Aby umoliwi bezpieczne zaadowanie samochodu pod sam dach, w opcji dostpna jest siatka zatrzymujca bagae, ktr mona zaoy za tylnymi siedzeniami, bd, jeli s zoone - za przednimi siedzeniami.

Baganik, pokryty w caoci wykadzin jest wyposaony w liczne pomysowe rozwizania i uatwienia (w ofercie akcesoriw):
  • siatk mocujca bagae na dnie baganika;
  • wkadk do baganika zabezpieczajc wykadzin baganika przed zabrudzeniem;
  • siatk wiszc, umieszczon pionowo w baganiku;
  • kuwet z przegrodami do baganika;
  • tam pozwalajc na zamocowanie przedmiotw w baganiku (np. bidonw).
Rozdzia 3. Dua ilo miejsca i wzorcowy poziom komfortu

Clio Grandtour cechuje si przestronnym wntrzem i komfortem godnym samochodw wyszej klasy, typowym dla gamy Clio III. Kombi gwarantuje swoim pasaerom wysoki poziom komfortu w ciepej i starannie wykoczonej kabinie.

Wzorcowa ilo miejsca

Clio Grandtour i Clio III hatchback mog si poszczyci najwyszym wskanikiem przestronnoci kabiny w segmencie B. Szeroko na wysokoci ramion na przednich miejscach wynosi 1 380 mm, a na tylnych - 1 343 mm. Dua ilo miejsca nad gow zwiksza przestrze wntrza. Dziki znacznej wysokoci liczonej od siedzenia do dachu na tylnych miejscach (866 mm) i duej iloci miejsca na nogi (promie na wysokoci kolan: 162 mm), Clio Grandtour moe wygodnie pomieci osoby o wzrocie powyej 1,88 m.

Przede wszystkim liczy si komfort

W modelach Clio III liczy si komfort uytkownikw. Pozycja ciaa kierowcy naley do najlepszych w tym segmencie dziki regulacji wysokoci kierownicy (oraz gbokoci - w zalenoci od wersji). Po obu stronach kolumny kierownicy umieszczone s ergonomiczne opatki sterujce skrzyni biegw Quickshift (dostpnej z silnikiem 1.5 dCi 85 KM). Siedzenia dobrze trzymaj, a jednoczenie s mikkie, co jest niezwykle udanym poczeniem. Regulacja wysokoci siedzenia pozwala kademu kierowcy znale waciw pozycj za kierownic. Rwnie pasaerowie siedzcy z tyu maj zapewniony wysoki komfort dziki starannemu dopracowaniu ksztatu i gstoci pianki wypeniajcej siedzenia, zapewniajcej bardzo dobre podparcie boczne. Tylna awka moe wystpowa w dwch wersjach: jednoczciowej (1/1) lub dzielonej (1/3- 2/3).



Staranne wyciszenie

Podobnie jak wszystkie modele Clio III, Clio Grandtour wyrnia si doskonaym komfortem akustycznym na poziomie wyszego segmentu. Szczegln uwag zwrcono na konstrukcj auta w celu zapewnienia tumienia haasw pochodzcych z silnika i ukadu przeniesienia napdu oraz ukadu jezdnego. Haas pracy silnika oraz brzczenie na niskich obrotach zostay zmniejszone dziki zastosowaniu ogranicznikw spryn klapy baganika. 6-biegowa skrzynia dostpna z silnikiem 1.5 dCi 105 KM pozwala na zmniejszenie obrotw silnika w klasycznych warunkach jazdy (np. na autostradzie) i podniesienie komfortu akustycznego w kabinie. Duo uwagi powicono odizolowaniu silnika od kabiny, a take wytumieniu haasw aerodynamicznych, dziki zastosowaniu rozprnych pianek w profilach zamknitych nadwozia.

Rozdzia 4. Przyjemno jazdy i niskie zuycie paliwa

Ukad jezdny Clio Grandtour wywodzi si z hatchbacka Clio III, co stanowi gwarancj komfortu i sprawnej pracy. Opracowana na pycie podogowej B Aliansu Renault-Nissan, gama Clio III zapewnia precyzyjne prowadzenie i uznane zalety jezdne. Dostpne (w zalenoci od kraju) z trzema silnikami benzynowymi (1.2 16 V 75 i 80 KM, TCE 100 KM i 1.6 16V 110 KM) i trzema wysokoprnymi (1.5 dCi 70 KM, 85 KM i 105 KM), Clio Grandtour stanowi doskonay kompromis pomidzy wysokimi osigami i zuyciem paliwa. Wyrnia si wysokim komfortem i wyciszeniem na poziomie samochodw wyszej klasy. Nowy model jest zarazem ekologiczny i ekonomiczny, w szczeglnoci w wersjach z silnikami TCE 100 KM i 1.5 dCi.

Godny duego samochodu na dalekie trasy

Podobnie jak hatchback, Clio Grandtour stanowi udane poczenie pewnego zachowania na drodze, komfortu i bezpieczestwa. Z myl o najbardziej wymagajcych klientach konstruktorzy powicili szczegln uwag zapewnieniu przewidywalnego i bezpiecznego zachowania i przyjemnoci prowadzenia, nawet przy duym obcieniu i podczas jazdy z wysok prdkoci. Zmieniono ustawienia amortyzatorw w porwnaniu do wersji dwubryowej Clio III. Zawieszenie czy precyzj prowadzenia z wysok zdolnoci tumienia drga. Zawieszenie przednie typu MacPherson, wyposaone w dolny wahacz prostoktny, zapewnia dobre trzymanie si drogi i komfort oraz tumienie napre wzdunych i poprzecznych. Z tyu Clio Grandtour posiada o o programowej charakterystyce pracy oraz spryny rubowe. Otrzymao rwnie wikszy stabilizator poprzeczny (21 mm) ni wersja hatchback, w celu zmniejszenia przechyw bocznych. Nowe amortyzatory i zmieniony skok zawieszenia dostosowane do zwikszonej masy gwarantuj precyzyjne zachowanie auta i komfort. Clio Grandtour jest seryjnie wyposaone w zmienne elektryczne wspomaganie. W ukadzie wykorzystano blok elektroniczny i oprogramowanie z hatchbacka. Przyjte parametry zapewniaj precyzyjne i pynne prowadzenie pojazdu. Minimalna rednica nawracania jest identyczna jak w hatchbacku Clio III (od 10,3 m do 11,3 m w zalenoci od silnika i opon). W Clio Grandtour dostpne s dwie rednice k: 15-calowe w dwch szerokociach (165 mm i 185 mm) lub 16-calowe (195 mm).

Nowoczesne zespoy napdowe o doskonaych osigach

Bogata gama silnikw i skrzy biegw pozwala na wyeksponowanie zalet dynamicznych Clio Grandtour. Zalenie od kraju sprzeday, w ofercie silnikw benzynowych znajd si trzy silniki 16-zaworowe: 1.2 16V 75 KM i 80 KM (55 kW i 57,5 kW), TCE 100 KM (74 kW) i 1.6 16V 110 KM (82 kW). Speniaj one norm czystoci spalin Euro 4 i s wyposaone w system diagnostyczny (On Board Diagnostic), gwarantujcy skuteczne i trwae dziaanie urzdze oczyszczajcych spaliny. Gama silnikw wysokoprnych obejmuje 3 wersje silnika 1.5 dCi rozwijajce 70 KM (50 kW), 85 KM (63 kW) i 105 KM (78 kW), i speniajce normy Euro 4.

Gama silnikw benzynowych
  • 1.2 16V 75 KM / 80 KM (55 kW i 57,5 kW) Z pojemnoci skokowej 1 149 cm3, silnik 1.2 16V (D4F) rozwija moc 75 KM (55 kW) (80 KM/57 kW, gdy wsppracuje ze zautomatyzowan skrzyni biegw) przy 5 500 obr/min oraz moment obrotowy 105 Nm (11 mkg) (108 Nm/11 mkg w wersji ze zautomatyzowan skrzyni Quickshift) przy 4 250 obr/min.
  • TCE 100 KM (74 kW) W Clio Grandtour oferowany jest silnik benzynowy 1.2 16V turbo o nazwie TCE 100 KM (Turbo Control Efficiency). Wykazuje on zuycie silnika waciwe dla jednostek o pojemnoci 1.2 l, moc silnika 1.4 l i moment obrotowy silnika 1.6 l. Jest wyposaony w ma turbosprark, ktrej czas reakcji zosta zmniejszony do minimum, dziki niewielkim rozmiarom turbiny i maej rednicy kompresora. Moc 100 KM (74 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 145 Nm silnik osiga przy prdkoci obrotowej wynoszcej odpowiednio 5 500 obr/min i 3 000 obr/min. Poczenie silnika maolitraowego z niewielk turbosprark zapewnia du elastyczno pracy i dynamik ju w niskim zakresie obrotw.
  • 1.6 16V 110 KM (82 kW) Silnik 1.6 16V (K4M) rozwija moc 110 KM (82 kW) przy 6 000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 151 Nm (15,8 mkg) przy 4 250 obr/min. Jednostka o pojemnoci skokowej 1 598 cm3 jest wyposaona w ukad przestawny waka rozrzdu. Silnik ten moe wsppracowa z 4-stopniow skrzyni automatyczn Proactive.
Gama silnikw wysokoprnych
  • 1.5 dCi 70 KM (50 kW) / 85 KM (63 kW) / 105 KM (78 kW) Silnik 1.5 dCi (K9K) wystpuje w trzech wersjach mocy maksymalnej wynoszcej 70 KM (50 kW) przy 4 000 obr/min, 85 KM (63 kW) przy 3 750 obr/min i 105 KM (78 kW) przy 4 000 obr/min. Natomiast moment obrotowy trzech odmian silnika wynosi 160 Nm (16,3 mkg) w wersji 70 KM, 200 Nm (20,4 mkg) w wersji 85 KM i 240 Nm (24,5 mkg) w wersji 105 KM.

    Cenione ze wzgldu na wysok sprawno i cich prac silniki o pojemnoci skokowej 1 461 cm3 zostay obecnie wyposaone w ukad wtrysku drugiej generacji. W wersji o mocy 85 i 105 KM jest on dostpny z filtrem czstek staych i dodatkowym wtryskiwaczem w ukadzie wydechowym. System ten pozwala na samoczynne oczyszczenie filtra w kadych warunkach eksploatacji, nawet na postoju i przy silniku pracujcym na wolnych obrotach biegu jaowego. 6-biegowa skrzynia mechaniczna jest oferowana z silnikami 1.5 dCi 85 KM (z filtrem czstek staych) i 105 KM (z lub bez filtra czstek staych). Silnik 1.5 dCi 85 KM jest rwnie dostpny ze zautomatyzowan skrzyni 5-biegow Quickshift.



Niskie zuycie paliwa oraz emisja CO2

W przypadku wszystkich dostpnych silnikw, Clio Grandtour moe si poszczyci niskim zuyciem paliwa, identycznym jak w hatchbacku Clio III. Z wyjtkiem silnika benzynowego 1.6 16V, wszystkie silniki Grand Modusa i Nowego Modusa speniaj kryteria Renault eco2:
  • emisja CO2 musi by nisza ni 140g/km lub sinik jest zasilany biopaliwami;
  • samochody s produkowane w zakadzie posiadajcym certyfikat ISO 14001;
  • po wycofaniu z eksploatacji samochd nadaje si do ponownego przetworzenia w 95% i zawiera co najmniej 5% tworzyw sztucznych pochodzcych z recyklingu surowcw.


Ograniczone koszty eksploatacji i 12-letnia gwarancja antykorozyjna

Clio Grandtour zosta zaprojektowany w taki sposb, aby uatwi jego eksploatacj. Przebiegi midzy przegldami zostay wyduone i wymiana oleju jest przewidziana co 30 000 km w silnikach benzynowych (oprcz wersji TCE 100 KM wyposaonej w nowy system Oil Control System - wymiana oleju co 20 000 km) i co 20 000 km w silnikach wysokoprnych. wiece wymienia si co 120 000 km, filtr powietrza co 60 000 km, a filtr oleju napdowego co 40 000 km. W codziennej eksploatacji wszystkie silniki cechuj si niskim zuyciem paliwa. Parametr ten jest tym bardziej zadowalajcy, e zastosowanie elektrycznego wspomagania kierownicy pozwolio uzyska spadek zuycia paliwa o 0,2 do 0,3 l/100 km zalenie od rodzaju cyklu jazdy. W celu zmniejszenia kosztw napraw, Clio Grandtour zostao wyposaone w specjalnie zaprojektowane elementy nadwozia o konstrukcji odpornej na mae stuczki. Speniaj one warunki testw RCAR (Testy stosowane przez towarzystwa ubezpieczeniowe do mierzenia zakresu napraw samochodw. Obejmuj one dwa zderzenia: czoowe i tylne wykonane z rzeczywist prdkoci 15 km/h.). Zastosowanie ksztatownikw aluminiowych w przedniej belce poprzecznej oraz polipropylenu w belce tylnej zapewnia pochonicie prawie caej energii lekkiego zderzenia z niewielk prdkoci.

Rozdzia 5. Bezpieczestwo zapisane w genach

Wersja hatchback Clio III uzyskaa maksymaln ocen 5 gwiazdek w testach niezalenej instytucji badawczej Euro NCAP w czerwcu 2005. Clio Grandtour zostao zaprojektowane na tej samej pycie podogowej i wykorzystano w nim ca wiedz Renault w dziedzinie bezpieczestwa. Ukad jezdny zapewnia wysoki poziom bezpieczestwa czynnego. Auto jest wyposaone w system bezpieczestwa Renault trzeciej generacji (SRP3). Dla zwikszenia komfortu jazdy i bezpieczestwa, zastosowano w nim liczne rozwizania techniczne np. system kontroli cinienia w oponach regulator-ogranicznik prdkoci.

Bezpieczestwo czynne Clio III

Podobnie jak hatchback, Clio Grandtour jest przewidywalnym, atwym do prowadzenia autem. Zawieszenie i ukad jezdny gwarantuj dobre trzymanie toru jazdy, niezalenie od tego czy samochd przyspiesza, czy hamuje i wykazuj ma wraliwo na wiatr boczny. Przechyy boczne zostay zniwelowane dziki zastosowaniu stabilizatorw poprzecznych o duej rednicy (21 mm). Niezalenie od tego, czy jest wyposaone w 4 hamulce tarczowe (montowane seryjnie w wersjach z silnikami 1.6 16V i 1.5 dCi 105 KM), czy tarczowe z przodu i bbnowe z tyu w pozostaych wersjach, cechuje si du si hamowania, atw do dozowania. Zastosowano tarcze duej rednicy (260 mm z przodu i 240 mm z tyu) i gruboci (22 mm z przodu i 8 mm z tyu). Clio Grandtour wyposaono w dostpne rwnie w hatchbacku Clio III najnowsze systemy wspomagajce prowadzenie. Wersja kombi jest seryjnie wyposaona w system ABS Bosch 8.0 najnowszej generacji z elektronicznym korektorem siy hamowania (EBV) i systemem wspomagania nagego hamowania, a take ESP z funkcj kontroli podsterownoci. W fazie ruszania mona aktywowa system zapobiegania polizgowi k pdnych (ASR) za pomoc wycznika ESP. Ponowne zaczenie systemu nastpuje przy kolejnym uruchomieniu silnika lub po przekroczeniu prdkoci 50 km/h. Funkcja regulacji momentu obrotowego silnika przy redukcji biegw (MSR) pozwala unikn zablokowania k pdnych w przypadku zdjcia nogi z gazu lub hamowania na liskiej nawierzchni.

Bezpieczestwo bierne: pena ochrona wszystkich pasaerw

Clio III hatchback uzyskao maksymaln ocen 5 gwiazdek w testach niezalenej instytucji badawczej Euro NCAP w czerwcu 2005 roku. Opracowane na tej samej pycie podogowej i wyposaone w system bezpieczestwa Renault (SRP3) trzeciej generacji, Clio Grandtour gwarantuje optymalne bezpieczestwo pasaerw niezalenie od zajmowanego przez nich miejsca. W konstrukcji Clio Grandtour wykorzystano stal i materiay zapewniajce maksymalne rozproszenie energii kinetycznej. Przd, boki i ty nadwozia posiadaj strefy kontrolowanego zgniotu, ktre umoliwiaj zmniejszenie przenoszonej siy zderzenia.

Dziki sztywnej konstrukcji nieulegajcej odksztaceniu, kabina stanowi co w rodzaju "kapsuy ratunkowej", zabezpieczajcej pasaerw przed wgnieceniem podzespow znajdujcych si w komorze silnika. Przednie pasy bezpieczestwa Clio Grandtour s wyposaone w pirotechniczne napinacze zapewniajce optymalne utrzymanie ciaa w razie zderzenia. Pasy posiadaj ograniczniki napicia wyskalowane na si 400 daN w celu ochrony klatki piersiowej. Drugi napinacz zapewnia lepsze zabezpieczenie miednicy i pozwala unikn tzw. nurkowania - napinacz napina biodrow cz pasa w celu utrzymania uytkownika w fotelu.

W zalenoci do wersji, Clio Grandtour moe by wyposaone w 6 poduszek powietrznych: 2 poduszki czoowe samoczynnie dostosowujce si do siy zderzenia i 4 poduszki boczne. W przypadku zderzenia czoowego ochron uytkownikw zapewniaj rwnie inne elementy wyposaenia. Szkielet kierownicy z magnezu ulegajcy odksztaceniu oraz amana kolumna kierownicy pozwalaj zmniejszy odlego midzy kierownic a kierowc.

Boczne miejsca z tyu s wyposaone w ograniczniki napicia i pirotechniczne zwijacze (montowane seryjnie lub w opcji). Wszystkie tylne miejsca posiadaj odpowiednio wyprofilowan podstaw, co zapobiega nurkowaniu. Uzupenieniem systemu s sztywne i pionowo ustawione klamry pasa.

Wyposaenie zwikszajce wygod

W celu zapewnienia wyszego komfortu i bezpieczestwa Clio III jest wyposaone (seryjnie w zalenoci od poziomu wyposaenia lub w opcji) w:
  • system kontroli cinienia w oponach;
  • radar cofania uatwiajcy parkowanie;
  • dwufunkcyjny czujnik wiata i deszczu, sterujcy wczaniem wycieraczek i ich prdkoci pracy oraz automatycznym wczaniem reflektorw;
  • regulator i ogranicznik prdkoci.
Rozdzia 6. Rodzina Clio powiksza si o Clio Grandtour

Clio odnioso wiatowy sukces - od momentu wprowadzenia go na rynek w 1990 roku wyprodukowano ponad 9 milionw sztuk trzech generacji tego modelu. Zgodnie z zaoeniami Kontraktu Renault 2009, grupa rozbudowuje ofert o wersj kombi. Clio Grandtour pojawia si w duej rodzinie maych samochodw. W nowy model zainwestowano cznie ponad 80 mln euro. Produkowany w zakadzie w Bursie w Turcji, pojawi si w sprzeday 21 grudnia 2007 we Woszech, a nastpnie w styczniu i w lutym w innych krajach europejskich. Clio Grandtour - samochd zaprojektowany w Technocentre, ktrego celem jest zdobycie nowych grup klientw

W cigu ostatnich lat nastpio zrnicowanie rynku maych samochodw w Europie wraz ze zwikszeniem sprzeday modeli kombi i pojawieniem si nadwozi jednobryowych. W 2006 roku sprzeda w tym segmencie wyniosa 5,3 mln samochodw, co stanowi 36,5% cznej sprzeday samochodw w Europie. Renault jest wiodcym producentem w tym segmencie. We wrzeniu 2007 roku marka posiadaa 9,4% udziaw w tym rynku (niemal 420 000 sprzedanych samochodw), z czego niemal poow stanowiy Clio III.

Zgodnie z zaoeniami Kontraktu Renault 2009, pojawienie si Clio Grandtour - samochodu, ktry ma zdoby nowe grupy docelowe klientw - pozwoli Grupie na rozbudowanie oferty produktowej w segmencie, obejmujcej Clio III wprowadzone w 2005 roku i Nowe Twingo, wprowadzone w czerwcu 2007 roku. Renault stara si poszerzy krg odbiorcw docierajc do innych grup docelowych ni klienci wersji hatchback, w celu zwikszenia sprzeday na rynku cechujcym si siln konkurencj.

Clio Grandtour, zaprojektowane w Technocentre, gdzie powstao rwnie Clio III, dysponuje sprawdzon i niezawodn pyt podogow B Aliansu Renault-Nissan (stosowan w modelach Clio III, Modus). Wykorzystanie ponad 60% podzespow hatchbacka, takich jak ukad jezdny (tzw. carry-over) umoliwio ograniczenie kosztw projektowych do 35 mln euro. Clio Grandtour posiada rwnie t sam o tyln co Grand Modus.

Bursa - zakad speniajcy wysokie standardy jakoci grupy Renault

Clio Grandtour jest produkowane w zakadach Oyak-Renault utworzonych w 1969 roku w Bursie w Turcji, gdzie Renault - lider na rynku samochodw osobowych w 2007 roku - posiada 16,6% udziau w rynku. Kompaktowe kombi jest czwartym po Clio III, Thalii i Megane II sedan modelem produkowanym w tym zakadzie. Decyzja o powierzeniu produkcji Clio Grandtour temu wanie zakadowi zostaa podyktowana mniejszymi kosztami produkcji zwizanymi z niszym poziomem pac w Turcji oraz wysokim wspczynnikiem wykorzystania produkowanych lokalnie czci i komponentw (90%), a take wysokim poziomem jakoci.

Zakad w Bursie posiada certyfikat ISO 9001. W padzierniku 2007 roku wyeksportowa swj milionowy samochd. Cechuje si doskona jakoci produkcji, w szczeglnoci dziki wysokim kwalifikacjom operatorw. W 2007 roku, przeprowadzono 350 000 godzin szkole, w tym 13 000 godzin dotyczcych Clio Grandtour.

Aby zapewni jak najwyszy poziom jakoci samochodw, zakad w Bursie stosuje od 2000 roku, podobnie jak wszystkie fabryki Grupy, System Produkcji Renault (SPR). Jego celem jest osignicie najwyszego wiatowego poziomu produkcji poprzez sta popraw wynikw na stanowiskach pracy. System jest oparty na standaryzacji czynnoci i codziennej kontroli jakoci w celu zagwarantowania jednolitego i powtarzalnego poziomu jakoci.

Inwestycje w wydziay blacharsko-montaowe i mechaniczne

Sukces handlowy produkowanych w zakadzie modeli, do ktrych doczy Clio Grandtour, wymusi znaczny wzrost mocy produkcyjnych w 2006 roku. Aby odpowiedzie na rosnce zapotrzebowanie utworzono ponad 1000 nowych miejsc pracy, co zwikszyo zatrudnienie do 5 470 osb. Zainwestowano 47 mln euro w rozbudow zakadu i zwikszenie mocy montaowych. Inwestycje dotycz gwnie nowych instalacji przeznaczonych do produkcji Clio Grandtour takich jak boki nadwozia lub wzmocnione tylne osie. Jednoczenie zainwestowano 71 mln euro w zakad produkujcy silniki, ktry od 2008 roku bdzie dostarcza, napdzajce Clio Grandtour silniki 1.5 dCi.

Zakad w Bursie prowadzi liczne dziaania w ramach polityki ochrony rodowiska Grupy Renault. Kompleks posiadajcy od 1999 roku certyfikat ISO 14001, stale inwestuje, co pozwolio np. na zmniejszenie o ponad 50% zuycia wody na 1 samochd w latach 2002 - 2006.

W sprzeday znajduj si ju cztery z dwudziestu szeciu modeli zapowiedzianych w Kontrakcie Renault 2009 (Logan MCV, Logan Van, Nowe Twingo, Nowa Laguna). Clio Grandtour wejdzie do sprzeday 21 grudnia 2007 we Woszech, a nastpnie w styczniu i lutym w innych krajach Europy Zachodniej.

(rdo: Renault, 10.2007)

Renault Clio III
Wersje/wyposaenie
Wersje/opcje
» Clio 1.5 dCi 68 KM
» Clio Grandtour, Mini Clubman
» Clio Grandtour
» Clio Gordini RS
» Clio Renault Sport
» Clio 1.5dCi 1000km na 1 baku
» Clio 1.2 16v Authentique
» Clio III test Euro NCAP
» Clio III Car of the Year 2006
» Clio III straci najmniej
» Clio III w reklamie
» 10-tysiczny crashtest w Lardy
» Clio III... kiedy?

» F1 Team R27 2007
» 'World Series by Renault' 2007
Informacje o stronie
WebPage by renaultclio.pl (2000-2012)